Makarun
O franczyzie – Makarun
Spaghetteria Makarun, z siecią 34 lokali – 32 w Polsce i dwa poza krajem, w Algierii, oferuje swoje wyjątkowe dania na bazie makaronu w 15 polskich miastach, w tym m.in.: Warszawa, Kraków, Wrocław, Lublin. Popularność zdobyły również mobilne punkty w postaci food trucków Makarun, które od kwietnia 2018 roku krążą po miastach Polski. Firma również planuje wprowadzenie nowych modeli trucków do sprzedaży, w tym opcji niskobudżetowego wynajmu za 29 tys. zł.
Działająca od 2012 roku, Spaghetteria Makarun jest obecnie jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się brandów gastronomicznych w Polsce. Przekłada się to na satysfakcję franczyzobiorców, wielu z nich, inspirowanych sukcesem, otworzyło dodatkowe lokale pod pomarańczowym szyldem Makarun. Niektórzy posunęli się jeszcze dalej, nabywając licencję z zapewnieniem wyłączności terytorialnej w określonym obszarze, np. w Rzeszowie, co świadczy o rentowności i perspektywiczności tego biznesu.
W 2019 roku, marka przeszła kompleksowy rebranding, prowadzony we współpracy ze studiem Schwitzke & Górski, co znacząco zwiększyło jej atrakcyjność. Byliśmy pionierami na polskim rynku, a mimo pojawienia się konkurencji, nadal pragniemy być kojarzeni nie tylko z tego powodu, ale przede wszystkim jako najlepsi. Makarun był pierwszym w Polsce franczyzowym konceptem oferującym świeże, naturalne włoskie spaghetti w opcji „na wynos”, wpisując się w popularny trend „street food”.
W 2016 roku, to unikalne podejście zaowocowało prestiżową nagrodą Food Business Award w kategorii fast food, a w 2017 roku Makarun znalazł się w finale tej kategorii, utrzymując miano najlepszej sieci oferującej szybkie jedzenie na wynos. Marka zdobyła również wyróżnienie za efektywny rozwój i food trucki.
Makarun wie, że jakość podawanych dań ma bezpośredni wpływ na satysfakcję klientów, dlatego jakość to ich najważniejszy priorytet. Stosują oryginalne włoskie przepisy i składniki popularne w kuchni włoskiej (makaron, pomidory, oliwa). Wszystkie produkty są starannie wyselekcjonowane – używają najwyższej jakości certyfikowanych pomidorów i makaronów importowanych bezpośrednio z Włoch. Do menu wprowadzili także sosy miesiąca, bazujące na sezonowych składnikach oraz sałatki. To sprawia, że ich dania, mimo iż zaliczane do fast foodów, reprezentują najwyższy, najzdrowszy poziom tego typu jedzenia.
Marka Makarun posiada już silną identyfikację wizualną, która przyciąga klientów: charakterystyczne pomarańczowe kubeczki, nowoczesny wystrój lokali oraz aktywnie prowadzoną stronę i fanpage na Facebooku. Opracowali nie tylko przepis na doskonały makaron, ale również na dochodowy biznes: unikalny produkt w atrakcyjnej cenie, serwowany w wygodnej lokalizacji.
Dodatkowo, obok makaronów, wprowadzili do menu takie koncepcje jak Pinsa Italiana, z autentyczną pinsą na włoskim cieście, z włoskimi serami i wędlinami, Pizzerię Prościutko – pełen energii koncept z pizzą, skierowany do studentów i młodzieży, oraz U Hindusa z wyrafinowanymi potrawami kuchni indyjskiej w formule express.
Klienci wracają do Makarun, ponieważ kochają ich produkty!
Pomoc dla przedsiębiorcy
Przystępując do największej, dynamicznie rozwijającej się sieci spaghetterii w Polsce, nowoczesnej i znaniej marki, można liczyć na:
- pomoc w wyborze odpowiedniej lokalizacji przed podpisaniem umowy,
- niskie ryzyko, zapewnione przez sprawdzone standardy i udany model biznesowy,
- precyzyjne szacowanie kosztów adaptacji lokalu, załatwienie niezbędnych formalności, przygotowanie dokumentów,
- wysokiej jakości produkt w atrakcyjnej cenie, wpisujący się w popularny trend street food,
- zróżnicowaną grupę docelową – od studentów po pracowników korporacji,
- wsparcie marketingowe,
- kompleksowy pakiet szkoleń obejmujący przygotowanie potraw, rekrutację, obsługę klientów,
- pomoc w dostosowaniu lokalu i standaryzacji wnętrz,
- fachowe wsparcie w prowadzeniu biznesu od doświadczonych przedsiębiorców.
Szacowany koszt inwestycji
Najniższa kwota inwestycji wynosi jedynie 29 tys. zł w przypadku wynajmu food trucka. Inwestycja w lokal jest szacowana indywidualnie dla każdej lokalizacji jeszcze przed podpisaniem umowy franczyzowej, ale zwykle nie przekracza 200 tys. zł. Modele współpracy franczyzowej są dostosowane do możliwości finansowych inwestora.
W przypadku własnych lokali i food trucków:
- opłata franczyzowa wynosi 19 tys. zł,
- miesięczna opłata franczyzowa wynosi 7%
Szczegóły o firmie
Punkty własne: 7
Punkty franczyzowe: 27
Makarun sp. z o. o. Sp. k.
ul. Przykopy 5, 30-612 Kraków
Osoba do kontaktu dla zainteresowanych:
Marcin Szworak