Bricomarché

O franczyzie – Bricomarché

Konsorcjum Muszkieterów prezentuje dwa warianty kolaboracji.

  • Już prowadzisz punkt handlowy z towarami do wnętrz i ogrodów? Zostań naszym partnerem.
  • Planujesz otworzyć nowy supermarket? Przyłącz się jako franczyzobiorca Bricomarché.

 

Konsorcjum Muszkieterów to wiodąca franczyza supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce pod kątem obrotów. Konsorcjum łączy blisko 300 autonomicznych polskich biznesów, które operują prawie 370 sklepami. Muszkieterowie konsekwentnie osiągają wzrost obrotów. W 2019 roku wyniosły one 7,74 mld złotych. Przez ponad 20 lat obecności na polskim rynku, Konsorcjum Muszkieterów systematycznie rozszerza swoją sieć supermarketów i inwestuje w nieruchomości – obecnie łączna powierzchnia obszarów zajmowanych przez wszystkie sklepy Intermarché i Bricomarché to około 533 tys. m2. W tym momencie Muszkieterowie są 45. największą firmą na polskim rynku według rankingu „Rzeczpospolitej” („Lista 500”).

 

DOŁĄCZ JAKO FRANCZYZOBIORCA BRICOMARCHÉ

Bricomarché to sieć supermarketów z asortymentem około 25 tysięcy produktów z 4 działów: majsterkowanie, budownictwo, dekoracja i ogród. Misją marki jest wsparcie klientów w rozwijaniu pasji i zainteresowań związanych z domem i ogrodem, poprzez dostarczanie różnorodnych kategorii produktów po atrakcyjnych cenach.

 

Członkowie Konsorcjum są inwestorami, ale także aktywnymi przedsiębiorcami. Za pomocą odpowiedniego programu szkoleniowego, każdy ma szansę stać się właścicielem sklepu – kluczowe w procesie rekrutacji są kompetencje biznesowe. Otwartość na różne doświadczenia zawodowe umożliwia dynamiczny rozwój Konsorcjum w duchu innowacji. To sprawiło, że ubiegły rok był kolejnym, w którym Bricomarché osiągnęło dwucyfrowe wzrosty. Obroty sieci były rekordowo wysokie i wyniosły w tym okresie 2,55 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 10,7 proc. w porównaniu do poprzedniego roku.

 

Całe Konsorcjum Muszkieterów jest jednym z najważniejszych sprzedawców detalicznych w Europie, obecnym w 4 krajach. Rocznie osiąga obroty na poziomie ponad 45 mld euro.

Pomoc dla przedsiębiorcy

Korzyści dla franczyzobiorcy:

  • działanie w ramach sprawdzonego systemu i pod znanym szyldem,
  • asysta w selekcji lokalizacji sklepu i wypracowaniu jego konceptu, jak również pomoc w wyborze wyposażenia, budowie placówki oraz przygotowaniu sklepu do otwarcia,
  • efektywna logistyka,
  • szersze wsparcie specjalistów i dostęp do szkoleń umożliwiających rozwijanie kwalifikacji,
  • wymiana wiedzy, doświadczeń i najlepszych praktyk między przedsiębiorcami zgodnie z zasadą niezależności we współzależności,
  • opcja współpracy z lokalnymi dostawcami,
  • regularne działania handlowe i marketingowe, np. tworzenie gazetek promocyjnych,
  • nowoczesne narzędzia marketingowe i cyfrowe (np. aplikacja mobilna dla klientów i do zarządzania sklepem, usługi e-commerce, w tym click&collect czy odbiór zamówionych produktów w specjalnych boksach, tzw. Bricomatach),
  • możliwość oferowania klientom szerokiego asortymentu,
  • możliwość otwierania kolejnych placówek handlowych pod tym samym szyldem,
  • możliwość rozwoju w strukturach Konsorcjum Muszkieterów i współdecydowania o strategicznych kwestiach (możliwość zostania wspólnikiem Spółki Muszkieterowie oraz udziałowcem Funduszu Nieruchomościowego Konsorcjum),
  • uczestnictwo w działaniach na rzecz lokalnych społeczności.

 

Każdy z franczyzobiorców współzarządza całą Grupą i ma możliwość wpływania na kierunki strategicznego rozwoju. W dłuższej perspektywie właściciel sklepu może pełnić funkcje zarządcze w Grupie. Jest to unikalne rozwiązanie na całym rynku europejskim. Charakterystyczną cechą Muszkieterów jest także niezależność – wszyscy przedsiębiorcy związani z Grupą samodzielnie podejmują decyzje dotyczące przyszłości swojego biznesu.

 

DOŁĄCZ JAKO PARTNER BRICOMARCHÉ

Drugim modelem dołączenia do sieci Bricomarché jest opcja stania się partnerem. W tym przypadku konieczne jest prowadzenie sklepu z produktami do domu i ogrodu o powierzchni większej niż 1000 m2w dowolnym mieście w Polsce.

 

Zalety dla partnera:

  • funkcjonowanie w ramach sprawdzonego systemu i pod znanym szyldem,
  • efektywna logistyka,
  • regularne działania handlowe i marketingowe,
  • możliwości współpracy z lokalnymi dostawcami,
  • szerskie wsparcie specjalistów.

Szacowany koszt inwestycji

Całkowity koszt inwestycji to wkład własny, który wynosi co najmniej 400 tys. zł. Co ważne, jest to kapitał własny, który od początku przynosi korzyści dla spółki (nie jest to ani opłata licencyjna, ani żadna inna forma opłaty na rzecz Grupy).Szczegóły dotyczące zasad inwestycji w supermarket Bricomarche będą omawiane podczas spotkania z przedstawicielem Konsorcjum Muszkieterów.

Kryteria do współpracy

  • minimalny wkład własny: 400 tys. zł,
  • wiek powyżej 25 lat,
  • posiadanie cech przedsiębiorcy oraz ogólnych kompetencji biznesowych,
  • gotowość do prowadzenia własnego, rodzinnego przedsiębiorstwa,
  • akceptacja zasad funkcjonowania w Grupie, które zostały zapisane w Karcie Muszkietera,
  • ukończenie 4,5-miesięcznego szkolenia teoretyczno-praktycznego,
  • gotowość do ewentualnej zmiany miejsca zamieszkania,
  • akceptacja umowy gwarantującej przedsiębiorcy 10-letnią współpracę z możliwością jej przedłużenia.

Szczegóły o firmie

Punkty własne:  Centrum magazynowo-biurowe w Swadzimiu i 6 składów budowlanych

Punkty franczyzowe:  184, z czego 2 jednostki przyłączone

ITM Polska sp. z o. o.

Św. Mikołaja 5, Swadzim, 62-080 Tarnowo Podgórne

+48 512 31 31 31

izabela.borowicz@muszkieterowie.com

muszkieterowie.pl

Osoba do kontaktu dla zainteresowanych:

Izabela Borowicz

UDOSTĘPNIJ: