Cofix
O franczyzie – Cofix
COFIX to globalny łańcuch kawiarni, który zaistniał na rynku w 2013 roku, teraz gromadząc ponad 400 placówek w pięciu różnych krajach, a także z intensywnym planem ekspansji na nowe rynki. Przytłaczająca większość – 90% kawiarni pod szyldem tej firmy, jest prowadzona przez franczyzobiorców. Pierwszy punkt COFIX w Polsce przywitał swoich klientów na ulicy Świętokrzyskiej 16 w Warszawie w czerwcu 2020 roku. Obecnie firma nadzoruje 9 swoich kawiarni i udziela wsparcia 6 franczyzom, zlokalizowanym w takich miastach jak Białystok, Lublin i Katowice. Dodatkowe franczyzy są w trakcie procesu otwarcia.
Kompleksowa oferta produktowa COFIX (kawa, zimne napoje, kanapki, przekąski, dania obiadowe, desery, lody) jest prezentowana klientom w atrakcyjnych cenach, ujętych w cztery główne segmenty cenowe: 6, 9, 12, 15 i 18 zł. Właściwości takie jak niewymuszony wystrój, przyjazna atmosfera, atrakcyjność i przewidywalność cen, nowatorski i niebanalny marketing oraz zróżnicowana oferta produktów, które spełniają wymagania klientów, są kluczowymi czynnikami przewagi COFIX nad konkurencją.
Kawa serwowana w COFIX jest przyrządzana z mieszanek ziaren wyselekcjonowanych przez firmę, które są mielone na miejscu w kawiarni, dostarczane przez kooperującą z nami palarnię kawy w Polsce.
COFIX łączy kulinaria z innowacjami technologicznymi, takimi jak aplikacja mobilna dla klientów z programem lojalnościowym oraz możliwością składania zamówień (do odbioru w wybranej kawiarni lub dostawy do domu).
Obecnie COFIX daje możliwość otwarcia własnej kawiarni na zasadach franczyzy. Preferowane są osoby z własnym lokalem, umiejscowionym w miejscu atrakcyjnym dla klientów, o powierzchni od 60 do 150 m2, choć to nie jest koniecznym warunkiem. Atrakcyjne warunki są także dostępne dla Partnerów planujących rebranding ich obecnych punktów gastronomicznych.
Pomoc dla przedsiębiorcy
W ramach swojego modelu franczyzy, COFIX zapewnia:
- asystę w selekcji lokalu i otwarciu kawiarni,
- analizę modelu biznesowego,
- projekty architektoniczne i budowlane,
- wsparcie w zakupie wyposażenia na preferencyjnych warunkach cenowych uzyskanych przez COFIX, niedostępnych dla pojedynczego kupującego,
- zarządzanie dostawami (cyfrowy system zamówień),
- system kasowy (POS),
- pomoc w procesie rekrutacji i szkoleniu zespołu, a także dodatkowe wsparcie operacyjne przy inauguracji,
- działania marketingowe, ciągły rozwój i optymalizację oferty produktowej,
- rozwój aplikacji mobilnej dla klientów,
- ciągłe wsparcie operacyjne (w tym obszarze zarządzania i rekrutacji personelu) przez cały okres trwania umowy,
- pomoc w procesie uruchamiania działalności przez osoby z zagranicy.
Szacowany koszt inwestycji
Zakładane inwestycje związane z uruchomieniem własnej kawiarni (adaptacja lokalu, wyposażenie kawiarni, meble, szyld, szkolenie personelu, kapitał obrotowy) są szacowane na 250 do 450 tys. zł, przy czym duże znaczenie ma zakres prac niezbędnych do przygotowania pomieszczenia. Doświadczenie w branży gastronomicznej nie jest wymagane od partnera.
Zarząd COFIX zdecydował, że przez określony czas nie będzie pobierana początkowa opłata franczyzowa, której standardowa wysokość wynosi 30 tys. zł, a której przeznaczeniem jest pokrycie kosztów firmy związanych z poszukiwaniem lokalizacji dla Partnera, wsparciem prawnym i podatkowym, projektami architektonicznymi i analizami.
Od franczyzy pobierane są następujące opłaty: opłata licencyjna w wysokości 6% od obrotu i opłata marketingowa w wysokości 2% od obrotu, chociaż do końca 2022 roku, aby ułatwić naszym Partnerom uruchomienie biznesu, opłata licencyjna wynosi 0% przez pierwsze 3 miesiące.
Środki zebrane przez COFIX z opłaty marketingowej, uzupełnione o taką samą dwuprocentową wartość z obrotów generowanych przez COFIX w ich własnych lokalach, są w całości przeznaczone na działania marketingowe promujące markę COFIX, mające na celu przyciągnięcie szerokiej grupy klientów do kawiarni działających pod tym brandem.
Kryteria do współpracy
- Zamiłowanie do prowadzenia własnej działalności, duch przedsiębiorczości
- Fundusze niezbędne do otwarcia kawiarni: od 250 tys. zł
- Doświadczenie w branży gastronomicznej jest mile widziane
Szczegóły o firmie
Punkty własne: 9 (w Warszawie), około 60 (w różnych krajach)
Punkty franczyzowe: 6 (w Polsce), około 350 (na świecie)
Cofix Polska sp. z o. o.
ul. Świętokrzyska lok. LU 3, 00-050 Warszawa
Osoba do kontaktu dla zainteresowanych: