Krowarzywa
O franczyzie – Krowarzywa
Krowarzywa to wiodąca marka gastronomii wegańskiej w Polsce, zasłużona za swoją dominację w tej dziedzinie w tej części Europy od 2013 roku. Od chwili powstania, wzbudzała olbrzymie zainteresowanie zarówno konsumentów, jak i mediów, zarówno w kraju, jak i poza jego granicami. Restauracje pod tym szyldem regularnie triumfują w rankingach najlepszych burgerów, pokonując konkurencję serwującą potrawy mięsne. Odnośnie recenzji, czytelnicy Gazety Wyborczej uznali miejsce Krowarzywa za najlepszy punkt street food w Warszawie. Portal TripAdvisor, chętnie odwiedzany przez turystów z całego świata, wielokrotnie przyznawał markę Certyfikat Jakości. Ekspozycja marki obejmuje m.in. publikacje w National Geographic, francuskich czasopismach lifestylowych, Forbesie, The Economist, na włoskich blogach kulinarnych oraz materiał telewizji japońskiej. Marka jest również często gościem w programach TVN, Polsatu, TVP i stacji radiowych. Zainteresowanie Krowarzywa przekłada się na setki tysięcy fanów na Facebooku oraz dziesiątki tysięcy na Instagramie i Tik Toku.
Klientela Krowarzywa jest zróżnicowana – od studentów, pracowników firm, rodzin z dziećmi po osoby starsze, z czego większość to osoby niebędące weganami, które cenią produkty marki jako zdrową i smaczną alternatywę. Obsługa klientów odbywa się na miejscu, z możliwością zabrania jedzenia na wynos oraz dostawy do domu, stanowiącej od 30% do 90% sprzedaży w poszczególnych restauracjach.
Pomoc dla przedsiębiorcy
Franchising oferuje dobrze ugruntowaną i stabilną markę o niezmiennie dużej popularności i zasięgu medialnym. Pakiet dla franczyzobiorcy obejmuje podręcznik operacyjny (know-how), większość produktów oraz sprawdzonych dostawców. Jest także wsparcie przy otwarciu lokalu i początkowej fazie jego działalności, a także pakiet szkoleń dla właścicieli i pracowników. Udział w wspólnym systemie informatycznym, identyfikację graficzną oraz strategię komunikacji, centralny marketing i promocję, wizualizację lokalu, wyłączność terytorialną, udział w systemie dostawy oraz współpraca sieciowa z agregatorami dostawy są dodatkowymi korzyściami.
Kryteria do współpracy
LOKAL STACJONARNY
- Powierzchnia lokalu wynosi od 30 do 100 mkw.
- Wymagana inwestycja na remont i wyposażenie wynosi od 150 tys. pln.
- Opłata franczyzowa wynosi 9,9 tys. pln netto (dla Warszawy 19,9 tys. netto).
- Franczyzobiorca powinien być aktywnie zaangażowany w prowadzenie restauracji.
Szacowany okres zwrotu inwestycji wynosi ok. 18 miesięcy, próg rentowności osiąga się po 3 miesiącach, a stała opłata wynosi 6% netto od obrotu (dla Warszawy – 7% netto od obrotu), oraz opłata marketingowa wynosi 0,5% od obrotu netto.
DARK KITCHEN
- Oferowany dla osób, które już prowadzą wegańską restaurację.
- Wymagana inwestycja to zakup sprzętu typu opiekacz i kontakt grill.
- Opłata franczyzowa wynosi 1900 pln netto.
- Franczyzobiorca powinien być aktywnie zaangażowany w prowadzenie dark kitchen.
Inwestycja jest minimalna, a szacowany zysk miesięczny wynosi od 5000 pln. Stała opłata wynosi 6% netto od obrotu.
Szczegóły o firmie
Punkty własne: 1
Punkty franczyzowe: 13
Osoba do kontaktu dla zainteresowanych:
Krzysztof Bożek