Modry Słoń
O franczyzie – Modry Słoń
Modry Słoń, wydawnictwo z Czech, zasłynęło dzięki oferowaniu personalizowanych książek dla najmłodszych, zawierających zagadki i materiały edukacyjne. Istotą personalizacji jest wplecenie rzeczywistych danych – imion i nazwisk dzieci oraz ich przyjaciół – do treści książki, a także odwzorowanie realnej lokalizacji akcji. Taka forma publikacji skuteczniej niż inne metody przyciąga uwagę dzieci do czytania, sprawiając, że odnajdują one magię w opowieściach. W książkach istnieje możliwość umieszczenia fotografii dziecka lub awatara odpowiadającego jego wyglądowi, jak również dedykacji.
Zakupoholikami tych wyjątkowych książek są rodzice, dziadkowie i opiekunowie, a także instytucje edukacyjne jak przedszkola, szkoły czy domy kultury, które wykorzystują je jako nagrody czy prezenty, na przykład na koniec roku szkolnego. Korporacje również nabywają je jako świąteczne upominki dla pracowników w ramach funduszu socjalnego.
Modry Słoń poszukuje Partnerów w Polsce, gotowych wziąć na siebie sprzedaż publikacji i materiałów dydaktycznych. Ich głównym zadaniem będzie zbieranie zamówień i przekazywanie ich do centrali wydawnictwa, która odpowiedzialna jest za produkcję książek oraz ich dostarczanie do klientów. Wszystkie informacje o produktach i procesie składania zamówień przez internet, Partnerzy uzyskają podczas początkowego szkolenia.
Od 1998 roku, Modry Słoń wydał ponad 60 tytułów, stworzonych specjalnie na potrzeby wydawnictwa, które stały się bestsellerami wśród literatury dziecięcej w Czechach. W 2001 roku, wydawnictwo stworzyło Tangle Book – grę dydaktyczną, którą nagrodzono tytułem „Right toy”. W Polsce, działalność wydawnictwa jest pod patronatem kanału dziecięcego TVP abc.
W 2011 roku, Modry Słoń zapoczątkowało projekt CZYTAM, angażując dzieci ze szkół podstawowych. W ramach projektu oceniano umiejętności czytania przed i po przeczytaniu książki spersonalizowanej. Badanie pokazało, że dostosowanie treści książki do młodego czytelnika to skuteczne narzędzie motywujące do nauki czytania. Taki wniosek wysnuło Czeskie Ministerstwo Edukacji, Młodzieży i Sportu, wskazując, że umiejętności czytania wzrosły o 28%.
Modry Słoń jest stałym uczestnikiem targów FOR KIDS i FOR BABIES i może pochwalić się nagrodą Grand Prix Awards za spersonalizowaną książkę „Robin”.
Pomoc dla przedsiębiorcy
Wydawnictwo zapewnia wsparcie Partnerom w przygotowaniu do procesu sprzedaży, przekazując informacje na temat książek i materiałów dydaktycznych dla dzieci. W ramach wsparcia odbywa się także szkolenie z obsługi platformy internetowej do sprzedaży książek, przygotowanie materiałów promocyjnych niezbędnych do sprzedaży, druk książek w języku polskim i dostawa.
Szacowany koszt inwestycji
Koszt licencji dla Partnera wynosi 890 zł. Partner pokrywa jedynie rzeczywisty koszt ulotek i wizytówek. Wydawnictwo dostarcza Partnerowi materiały niezbędne do prezentacji, które obejmują spersonalizowane ulotki A3 z opisem wszystkich produktów. W skład zestawu do prezentacji wchodzą: 2x leporello (składana książka dla małych dzieci), 2 klasyczne bajki, 2 książki z Avatarem, 2 przeplatanki, 200 wizytówek, 500 ulotek. Cena licencji zawiera także szkolenie wstępne.
ZASADY WYPŁAT:
Klient wpisując kod Partnera otrzymuje 5% zniżki w porównaniu do cen w Internecie. Partner uzyskuje 20% wynagrodzenie od ceny sprzedaży. Jeśli Partner sprzeda więcej niż 100 książek w miesiącu, automatycznie jego wynagrodzenie wzrasta do 30% (liczone od wszystkich książek). Rozliczenia dokonuje się co miesiąc.
Umowę agencji wydawnictwo może rozwiązać, jeśli Partner nie sprzeda więcej niż 100 książek przez trzy kolejne miesiące. Partner ma wyłączność na powiat. W Polsce jest 214 powiatów i 66 miast na prawach powiatów.
Kryteria do współpracy
Wymagane jest ciepłe uczucie do dzieci, miłość do czytania książek, podstawowa wiedza o rynku wydawniczym, umiejętności sprzedażowe (dodatkowy atut to wiedza o technikach sprzedaży), przekonanie do misji wydawnictwa – personalizowane książki przyspieszają naukę czytania, odwaga do podjęcia wyzwania na rynku książek i materiałów dydaktycznych. Wymagany jest kontakt z centralą w języku polskim. Wydawnictwo oczekuje od Partnera prowadzenia działań PR na swoich profilach w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram). Doświadczenie w prowadzeniu sklepu internetowego będzie dodatkowym atutem.
Szczegóły o firmie
Punkty własne: 1 (Opava, Czechy)
Punkty franczyzowe: Czechy, Słowacja, Francja, Niemcy, Wielka Brytania, Węgrzy, Bośnia i Hercegowina.
Od 2022 roku sprzedaż licencji partnerskich w Polsce.
Osoba do kontaktu dla zainteresowanych:
Kontakt w Polsce: Joanna Kurda