Intermarché
O franczyzie – Intermarché
Franczyza Intermarché jest częścią Grupy Muszkieterów, zapewniając interesujący i niepowtarzalny model biznesowy. Właściciele sklepów Intermarché są autonomicznymi biznesmenami, którzy niezależnie ustalają kierunek rozwoju Grupy i swojego przedsiębiorstwa, dążąc do spełnienia oczekiwań klientów. Mają również możliwość nieustannego doskonalenia swoich placówek poprzez implementację innowacyjnych koncepcji oraz świadczenie dodatkowych usług, takich jak uruchamianie stacji paliw czy wdrażanie rozwiązań e-commerce (np. Intermarché Drive). Decydując się na tę drogę, właściciele sklepów mogą korzystać z pełnego wsparcia centrali Grupy Muszkieterów.
Twórcy Grupy Muszkieterów, w tym sieci Intermarché, uznali, że poprzez kooperację mogą osiągać większe sukcesy. Ta zasada jest stałym elementem ich filozofii od początku. Grupa nadal skupia proaktywne, ambitne jednostki, które są zmotywowane do prowadzenia swojego biznesu. Franczyzobiorcy są praktykami, którzy codziennie dbają o swoje firmy i całą Grupę – to oni ją zarządzają. Wymieniają się doświadczeniami i korzystają z doświadczeń innych. Wspólnie ewoluują i wspierają się na każdym kroku.
Intermarché to sieć supermarketów oferujących żywność i towary przemysłowe, które proponują klientom nawet kilkanaście tysięcy różnych produktów oraz szeroki wybór marek własnych.
Sieć Intermarché wprowadziła nowy koncept supermarketu „Power”, który nadaje sklepom całkowicie nową tożsamość. Koncepcja Power ma na celu przede wszystkim ŚWIEŻOŚĆ. Jest to odpowiedź na oczekiwania klientów oraz zapotrzebowanie biznesowe – poprawa efektywności handlowej. To model przyjazny dla klientów i łatwy do obsługi dla personelu. Zakłada optymalizację procesów, które zwiększają bieżącą produktywność.
Kluczowymi atutami sieci Intermarché, oprócz świeżości, są bliskość, inspiracje i optymizm. Jej ambasadorką jest Optymistka – Irka Marsze, która w subtelny i humorystyczny sposób prezentuje rozwiązania podnoszące jakość codziennego życia. Optymistka dzieli się swoimi pomysłami na proste przepisy, które pomagają przygotowywać zdrowe i smaczne potrawy, promując w ten sposób zrównoważoną dietę.
DO KOGO SKIEROWANA JEST NASZA PROPOZYCJA?
Intermarché poszukuje przede wszystkim przedsiębiorców, którzy są gotowi zainwestować swój czas i pieniądze, nie obawiając się ryzyka. Kandydaci powinni posiadać cechy przedsiębiorcy, umiejętności w zakresie relacji z klientem, predyspozycje do zarządzania oraz kompetencje organizacyjne i menedżerskie, aby sprawnie zarządzać zespołem: motywować, delegować zadania, kontrolować. Kandydaci powinni także wyznawać wartości Muszkieterów: solidarność właścicieli i zaangażowanie w życie Grupy.
Właściciele supermarketów Intermarché są aktywnymi handlowcami. Dzięki odpowiedniemu programowi szkoleń każdy, kto wykazuje cechy przedsiębiorcy może stać się właścicielem punktu sprzedaży. W procesie rekrutacji kluczowe są kompetencje ogólnobiznesowe. Otwartość na różne doświadczenia zawodowe przedsiębiorców umożliwia dynamiczny rozwój Grupy w duchu innowacyjności. Każdy sklep działa jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, w której franczyzobiorca jest większościowym udziałowcem.
Właściciele sklepów tworzący Grupę Muszkieterów mają bardzo zróżnicowane tło zawodowe. Wśród członków Grupy są osoby, które miały już doświadczenie w handlu detalicznym czy handlu w ogóle, ale można tu także znaleźć bardziej nietypowe profile zawodowe: byłych rzemieślników, księgowych, bankowców, nauczycieli czy pracowników administracji publicznej.
Ta różnorodność stanowi cenne źródło dla Grupy Muszkieterów. Grupa stawia na kompetencje ogólnobiznesowe, a następnie na umiejętności, które można nabyć podczas szkolenia. Różnorodność jest niewątpliwie czynnikiem gwarantującym dynamiczny rozwój, pobudza rywalizację, kreatywność i innowacyjność.
Więcej informacji o procesie rekrutacji: franczyza.intermarche.pl/rekrutacja-szkolenie
ZOSTAŃ PARTNEREM INTERMARCHÉ
Jeśli prowadzisz już sklep spożywczy o powierzchni powyżej 500 m2 w dowolnym mieście w Polsce, Grupa ma dla Ciebie dodatkową opcję dołączenia do sieci Intermarché – możliwość zostania partnerem.
Korzyści dla partnera:
- działanie w ramach sprawdzonego systemu i pod znanym szyldem,
- efektywna logistyka,
- regularne akcje handlowe i marketingowe,
- możliwość współpracy z lokalnymi dostawcami,
- szerokie wsparcie ze strony specjalistów.
Więcej informacji na: franczyza.intermarche.pl/prowadzisz-sklep
Pomoc dla przedsiębiorcy
Osoba zainteresowana franczyzą w sieci Intermarché otrzymuje wszechstronne wsparcie ze strony Grupy zarówno na etapie otwierania sklepu, jak i w trakcie trwania umowy franczyzowej. Poniżej przedstawiamy kilka przykładów.
BIZNES
Właściciel franczyzy otrzymuje możliwość prowadzenia biznesu pod renomowaną marką Intermarché, która działa na rynku polskim od ponad 25 lat. To daje mu korzyści w postaci szerokiej rozpoznawalności marki, ułatwiającej wejście na lokalny rynek. Dodatkowo, otwarcie sklepu Intermarché może przynieść wysokie przychody przy stosunkowo niskim wkładzie finansowym. Franczyzobiorca ma również szansę na pomnażanie swojego kapitału poprzez inwestycje w nieruchomości Grupy Muszkieterów i stacje paliw. Ponadto, ma dostęp do nowoczesnej centrali zakupowej, która wspiera i organizuje procesy handlowe, oraz uczestniczy w dobrze zarządzanym łańcuchu dostaw z magazynami centralnymi.
WSPARCIE
Grupa Muszkieterów zapewnia franczyzobiorcy pomoc w stworzeniu przedsiębiorstwa od podstaw. Oferuje wsparcie w wyborze lokalizacji sklepu, opracowaniu projektu oraz w doborze wyposażenia i budowie placówki. Ponadto, franczyzobiorca otrzymuje kompleksowe szkolenia teoretyczno-warsztatowe w siedzibie Grupy Muszkieterów oraz możliwość odbycia praktyki w istniejących sklepach, co przygotowuje go do skutecznego zarządzania własnym biznesem. Franczyzobiorca ma również dostęp do wsparcia specjalistów w dziedzinach takich jak marketing, finanse, prawo, logistyka, IT czy księgowość, zarówno na etapie otwierania sklepu, jak i po jego otwarciu. Otrzymuje również nowoczesne narzędzia marketingowe i cyfrowe, takie jak aplikacje mobilne dla klientów i zarządzanie sklepem, usługi e-commerce, w tym click&collect (Intermarché Drive).
NIEZALEŻNOŚĆ
Właściciel franczyzy w sieci Intermarché cieszy się dużą niezależnością w prowadzeniu własnego przedsiębiorstwa. Ma możliwość współpracy z lokalnymi dostawcami, samodzielnie kształtuje strukturę zatrudnienia oraz ma swobodę w kreowaniu oferty produktowej. Ponadto, Grupa Muszkieterów zachęca do wymiany wiedzy, doświadczeń i dobrych praktyk między franczyzobiorcami, promując zasadę niezależności w ramach współzależności. Właściciel ma również możliwość budowania pozycji swojego przedsiębiorstwa w lokalnym otoczeniu biznesowym, opierając się na społecznej odpowiedzialności biznesu.
ROZWÓJ
Franczyzobiorca ma możliwość otwierania kolejnych sklepów Intermarché pod tą samą marką. Ponadto, istnieje możliwość rozwoju w strukturach Grupy Muszkieterów i współdecydowania o strategicznych kwestiach, takich jak zostanie wspólnikiem Spółki Muszkieterowie lub udziałowcem Funduszu Nieruchomościowego Grupy. Grupa oferuje różne modele ekspansji, a każdy franczyzobiorca ma szansę współzarządzać całą Grupą i wpływać na jej strategiczny rozwój. To unikalne rozwiązanie na europejskim rynku. Muszkieterowie kładą również duży nacisk na niezależność – każdy przedsiębiorca w Grupie samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące przyszłości swojego biznesu.
Szacowany koszt inwestycji
Planowana kwota inwestycji to minimalny wkład własny w wysokości 400 tysięcy złotych. Warto zaznaczyć, że jest to kapitał, który od samego początku generuje dochody dla przedsiębiorstwa (nie jest to opłata licencyjna ani żadna inna forma opłaty na rzecz Grupy).
Kryteria do współpracy
Aby dołączyć do sieci, konieczne jest spełnienie kilku podstawowych wymagań:
- Minimalny wkład własny w wysokości 400 tysięcy złotych, pochodzący z własnych środków.
- Posiadanie cech przedsiębiorcy oraz ogólnych kompetencji biznesowych.
- Gotowość do prowadzenia własnego rodzinnego przedsiębiorstwa.
- Ukończenie około czteromiesięcznego szkolenia teoretyczno-praktycznego.
- Akceptacja umowy, która gwarantuje przedsiębiorcy dziesięcioletnią współpracę z możliwością jej przedłużenia.
Więcej informacji na: franczyza.intermarche.pl
Szczegóły o firmie
Punkty własne:
- Swadzim – centrum magazynowo-biurowe
- Mysłowice, Sosnowiec – magazyny logistyczne
Punkty franczyzowe: 189 (w tym 4 jednostki przyłączone)
ITM Polska sp. z o.o.
św. Mikołaja 5, Swadzim, 62-080 Tarnowo Podgórne
Osoba do kontaktu dla zainteresowanych:
Izabela Borowicz